CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 31 December 2011

Engaged ??

Hai semua blogger sekalian , eeh jangan salah sangka k . ni bukan majlis pertunangan saya , saya just tolong ikut rombongan bertunang pagi tadi dan tolong angkatkan barang hantaran masuk kereta sahaja . that all ! hehehe . series saya suka dengan design barang hantaran ni belah lelaki warna biruputih , pihak perempuan hitamputih series cantik sangat dengan gubahan dan hiasan yang dihiasi dengan kreatif . 

Mesti korang semua tertanya-tanya kan siapa yang bertunang kan ? mai sini nak bagi tahu korang semua , yang bertunang ni anak kawan ayah saya jiran depan rumah okey kami ni da macam sedara da pon rapat la dengan family ni lagipon jiran dekat sangat kalau ada pape hal ke mesti dorg tolong , mereka (jiran) sangat baik dengan kami . kami dari pihak lelaki nak memetik bunga ditaman BANTING ! hehehe , tak pernah2 pergi banting hari ni first time pergi . perghhhhh series jauh jugak , agak lebam la duduk dalam kereta . 

Mula2 memang saya tak nak ikut sebab segankan ni uruskan orang2 tua buat apa nak ikut kan , tup tup pagi tu bangun tido dalam kol 9.55am tak bercadang pon nak follow mereka-mereka ni . tengah lepak dengan mak ayah kat depan kereta ayah sambil start enjin kereta panaskan sambil tunggu orang lain lagi . jiran saya tu saya panggil (cik kas) dia datang rumah IKAT REBEN KAT KERETA SEBAB NAK KONVOI NI DAPAT KENAL KERETA YANG KONVOI , kami konvoi 7BUAH KERETA . sambil cik kas ikut reben tu tibatiba cik kas bersuara "ADIK , TAK NAK IKUT KE PERGI ROMBONGAN BERTUNANG ANAK CIK KAS ' ? saya pon cakap la "CIK KAS , BOLEH KE ADIK IKUT ' ? cik kas pon jawap "BOLEH APA SALAHNYA , PERGI SIAP CEPAT CIK BAGI MASA 5MINIT JE ' ? HEHEHEHEE . 

Apa lagi saya pon siap la cepat2 dengan baju tak bergosaknya , nasib baik tudung LILIT-LILIT je senang nak pakai . haaaaa , amek ko bersiap LINTANG PUKANG jadinya . dah siapsiap masuk kereta ! perghhhhh panas giler bila bersiap tergesa2 ni . berpeluh dibuatnya , gerak dalam jam 11.30am sampai rumah pihak perempuan jam 2.30pm bapak lama laa duduk dalam kereta disebabkan jalan jem . 

Dah sampai rumah pihak perempuan kami disambut dengan penuh meriah dan hati yang gembira . selepas tu kami masuk ke dalam rumah dan bermula MAJLIS PERTUNANGAN , walaupon simple tapi okey laa not bad . first time ikut rombongan bertunang perghhh nervous pulak saya , da macam saya yang bertunang . hehehehe . bila fikir2 balik kan macam best je bertunang teringin pun ada jugak . boleh pulak sedara cik kas ni suruh saya makan SIRIH BARANG BERTUNANG TU SUPAYA DAPAT JODOH CEPAT !!!! hahahahhaaa , series terkejut kottt bile dia suruh . hehehehehee . lepas tu saya cakap la "makcik , saya muda lagi baru nak masuk 20tahun " . makcik tu cakap " tak pe laa , ambil berkat supaya cepat jodoh " . hehehehehee . series kelakar kotttt . mula la dalam kereta BERANGAN-ANGAN BERTUNANG ! WAHHHHH BESTNYAAAAAAAAAAA , BAHAGIANYAAAAAAAA . (gatalnya aku ni) stopp dreammm NURULATIKAH . FOKUS YOUR STUDYS N FINISH YOUR DIPLOMA . OKEYYYY !! ^^ (tapi kalau nak berangan-angan dulu nak tema warna apa boleh kan) HEHEHEHEE . 

CENDOL BANTING RM1.00

0 comments:

Post a Comment